Svar: Alla priser på Linstorget är angivna inklusive moms, exklusive eventuell frakt. Vi på Linstorget förbehåller oss rätten att kunna ändra på produktinformation där priset blivit fel på grund av fel i databas, fel i data eller liknande.
Svar: Det går bra att betala både med kort samt via faktura.
3D-secure är det senaste inom säkerhet för kortbetalningar på nätet. Standarden är framtagen av Visa och MasterCard som ämnar att endast kortets ägare ska kunna genomföra köp på nätet. Verified by Visa kallar Visa lösningen och MasterCards namn är SecureCode.
Inga av dina kortuppgifter sparas i vårt system utan dessa skickas vidare till vår betalväxelpartner PayEx. Detta sker med 128 bitars kryptering via SSL, som har blivit en internetstandard för säkra transaktioner, vilket innebär att ingen obehörig kan ta del av de uppgifter du lämnar.
I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning mot 10 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 19 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer.
Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift om 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Svar: Vid köp på www.linstorget.se tillämpar vi ångerrätt enligt Distansavtalsslagen (2005:59.DHL) samt följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Våra kunder har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från det att varan tagits emot eller hämtats ut på posten eller ett av posten aviserat utlämningsställe. Vi ser gärna att du kontaktar oss innan du skickar varan i retur för att underlätta hanteringen.
Svar: På Linstorget har vi som policy att alltid ge full ersättning vid reklamationer som beror på tillverkningsfel. Om det skulle uppstå problem har vi en generös returpolicy. Om du ska returnera en vara bör du alltid kontakta kundtjänst.
Du får öppna och se att du fått rätt linser men produkten bör returneras i ett så oförändrat skick som möjligt. Vi ser gärna att du kontaktar kundtjänst vid retur för att underlätta hanteringen.
Returen ska skickas i sin originalförpackning tillsammans med eventuella tillbehör. Tillsammans med returen ska även returblankett och följesedel skickas. Ett likvärdigt emballage som varan skickades i bör användas vid en eventuell retur.
Svar: Vi använder oss av Postens beprövade tjänster för att kunna försäkra så hög standard som möjligt. Posten försäkrar att leverera produkterna med högsta möjliga kvalitet.
Svar: Har vi varan i lager bör det ta mellan 3-7 dagar innan paketet kommer fram. Skulle varan inte finnas i lager tar det ca 7-14 dagar.
Svar: 39:-
Svar: För att få ett linsrecept som är anpassat efter just dina ögon och ditt synfel är det nödvändigt att först utföra en synundersökning hos en legitimerad kontaktlinsoptiker. Det recept du får av optikern är anpassat efter dina ögon och vanor. Ett recept, som är giltigt i ett år, ska enligt socialstyrelsen kunna visas upp vid köp av kontaktlinser.
Svar: Enkelt sagt är ett recept det underlag som i enighet med lag krävs för att beställa rätt produkt. När du genomför en synundersökning av behörig linsoptiker som tillpassar linserna skrivs recept ut. Beroende på de förutsättningar du har för att använda linser och ditt öga, rekommenderar optikern vilka linser du ska ha. Patientjourslagen ger dig alltid rätt att ta del av ditt recept. Det är därför en god idé att be din optiker om ditt recept och sedan köpa linserna hos oss.
Det är enkelt att beställa linser hos oss. Har du frågor om oss eller andra funderingar,
tveka inte att kontakta oss via kundtjanst(at)linstorget.se
Copyright © 2006–2024 Linstorget.se — All Rights Reserved.